Apeldoorns Muziekfestival 2024

Concerten Orpheus
6 juli 2024 12:00 - 23:00

Foto 03 04 2024 om 11.26

Heb je zin in een dagje fijne muziek van muziekgezelschappen en koren?

Kom dan op 6 juli naar Orpheus voor het Apeldoorns Muziekfestival 2024. Dertien muziekgezelschapen en achttien koren treden dan op om te vieren dat AMF, de Apeldoornse Muziek Federatie, 90 jaar bestaat.
Het wordt een groot muziekfeest! En iedere Apeldoorner is welkom om langs te komen om mee te vieren.

Bestel een gratis kaartje

De toegang is gratis. Je moet wel een kaartje bestellen. Dan weten Orpheus en de organisatie een beetje hoeveel mensen er komen. Bestellen doe je via deze link:

Er gebeurt nog meer

• Wethouder Peter Messerschmidt opent het festival om 12.30 uur. Daarna speelt Olto de Apeldoorn Mars gespeeld, waarbij een van de koren het refrein zingt. Meezingen mag!
  • Je kunt zelf uitproberen hoe het is om een instrument te bespelen aan de instrumententafel.
  • Apeldoorns Vertelgenootschap (winnaar Erfgoedvrijwilligersprijs) vertelt verhalen over 90 jaar muziek in Apeldoorn.
  • Talenten laten zien en horen wat ze kunnen. Een Apeldoorns kinderkoor zingt speciaal voor dit muziekfestival gearrangeerde liedjes, waarbij ze worden begeleid door een orkest van jonge en volwassen muzikanten. Meezingen met een groot orkest is een uitdagende ervaring voor koor en orkest. Een prachtige muzikale ontwikkeling voor beide.

Het AMF Muziekfestival wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Apeldoorn, het Cultuurfonds, AMF en AKF

Alle datums

• 6 juli 2024 12:00 - 23:00